شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

اعتراض مردم بالاخره جواب داد

تشکيل کميته‌اي براي بررسي وضعيت حجم اينترنت

حجم اينترنت

یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶:۰۰


وزير ارتباطات از تشکيل کميته‌اي براي بررسي وضعيت حجم اينترنت اپراتورها و نحوه محاسبه آن خبر داد.

وايمکس نيوز- طي مدتي که از روي کار آمدن نسل سوم و چهارم ارتباطي مي‌گذرد تعداد کاربران اينترنت موبايل به يک باره گسترش قابل توجهي پيدا کرده و ضريب نفوذ دسترسي از اين شيوه به مراتب بيشتر از قبل شده است.

طي اين مدت مشترکان تلفن همراه بارها و بارها گلايه‌هايي را در خصوص اتمام زود هنگام حجم بسته‌هاي اينترنتي خود مطرح کرده‌ بودند اما پيش از اين مسئولان وزارت ارتباطات و شخص وزير همواره از عملکرد اپراتورها در اين زمينه دفاع کرده و اينگونه اعلام کردند که از سوي سازمان تنظيم مقررات اين مساله قابل بررسي است و اگر مشترکان مشکلي در اين خصوص دارند مي‌توانند موضوع را از سوي سامانه 195 پيگيري کنند.

اما اينک در تازه‌ترين اظهارنظر در اين خصوص محمود واعظي مطلبي را بر روي شبکه‌هاي اجتماعي خود قرار داده و در قالب آن عنوان کرده «با توجه به مطالبي که شما دوستان در پست‌هاي قبلي در خصوص وضعيت حجم اينترنت اپراتورها و نحوه محاسبه اعلام کرديد، کميته ويژه‌اي براي بررسي اين موضوع تشکيل شده است، لطفا اطلاعات دقيق از مشکلات خود را به سامانه و شماره تلفن 195 اعلام فرماييد».

طي هفته‌هاي گذشته رييس سازمان حمايت نيز اينگونه اعلام کرده بود که اين سازمان در خصوص کم‌فروشي اينترنت و احتمال تقلب اپراتورهاي تلفن همراه بررسي‌هايي انجام خواهد داد.

البته پس از آن وزير ارتباطات در گفت‌وگويي با ايسنا تاکيد کرد که تنها مرجع رسيدگي به تخلفات اپراتورها وزارت ارتباطات و سازمان تنظيم مقررات ارتباطات به شمار مي‌روند و اين صحبت‌ها از جانب هر فردي که مطرح شده، بدون مطالعه صورت گرفته است.

محمود واعظي همچنين عنوان کرد: تنها جايي که دسترسي دارد بررسي کند آيا اپراتورها کم‌فروشي مي‌کنند يا خير سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويي است و اين سازمان حتي نرم‌افزاري به منظور بررسي در لحظه حجم مصرفي مشترکان طراحي کرده و براي استفاده کاربران برروي سايت خود قرار داده است.

واعظي ادامه داد: آنهايي که مي‌گويند کم‌فروشي صورت مي‌گيرد بايد به اين نکته توجه داشته باشند که در گذشته مشترکان چند عکس و يا مطلب مکتوب را دانلود مي‌کردند و حجم اينترنت آنها براي مدت بيشتري دوام مي‌آورد اما اکنون همين که سه تا چهار فايل ويدئويي دانلود مي‌شود، چند برابر فايل‌هاي عکس و مکتوب حجم مصرف مي‌شود.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو